Translate

Monday 31 December 2012

Lille julaften 2012

Det var en ekstremt lang reise. Det tok 38 timer fra jeg dro hjemmefra til jeg kom til hotell Wananavu på Fiji. Jeg har ikke telefon og ikke internett – begge deler er nede pga av syklonen Evan som herjet her for 6 dager siden. Men ellers ser jeg forbausende lite til ødeleggelsene som avisene skrev om. Det aller meste er ryddet og bare et par steder på veien hadde stormen og vannet tatt asfalten så det var litt humpete. Jeg får legge ut dette på bloggen når jeg en gang blir tilkoblet sivilisasjonen. Og så får jeg håpe at det ikke skjer noe alvorlig hjemme – ingen kan få tak i meg foreløpig. 
Da jeg hadde spist lunsj på hotellet så tenkte jeg å ta meg en liten time på puten. Jeg hadde nesten ikke sovet på turen og var stuptrøtt. Hva er det med foreldre som absolutt må ha med babyer på ferie? Jeg leste at ungeskrik var nr. 1 på listen over ting folk hater når de flyr og det er det på min liste også. Jeg la meg nedpå og våknet 6 timer senere, litt for sent til middagen. Jeg fikk heldigvis mat allikevel.  
Jeg sitter nå på terrassen utenfor «hytten» min og tar meg en øl. Ølet på Fiji er som øl flest – godt! Et pinnedyr prøver å kidnappe presskannen min. En liten firfisle stikker hodet ut under bordplaten og ser på meg før den forsvinner innunder igjen. Moren (eller faren) sitter oppunder taket og ser ned på meg. Lurer på hvor mye det er rundt her som jeg ikke ser ... Sikkert like greit å være uvitende.

Erik Huseklepp. Til orientering: Det er en stor 1 liters presskanne
I morgen får jeg utforske litt. Bli kjent på hotellet (det er ikke særlig mer her enn hotellet) og booke noen dykketurer. 
Noen holder øye med meg ...

No comments:

Post a Comment

Skriv gjerne en kommentar, ris eller ros, begge deler er like ønsket ;)
Please write a comment if you like the post or not. All feedback are welcome.